forex trading logo

Szkoła Podstawowa im. W. Rogali w Wielu
Wycieczka do Wdzydz Kiszewskich PDF Drukuj Email
sobota, 10 czerwca 2017 00:00

W dniach 02.06. i 09.06. uczniowie klas czwartych i piątych mieli możliwość wyjazdu do najstarszego Parku Etnograficznego w Polsce, jakim jest Kaszubski Park znajdujący się we Wdzydzach Kiszewskich. Założyli go w 1906 roku Teodora i Izydor Gulgowscy. Zajmuje 22 ha nad jeziorem Gołuń, a na jego obszarze znajduje się 50 budynków charakterystycznych dla wiejskiego krajobrazu Kaszub, Kociewia i Borów Tucholskich. Uczniowie mogli sprawdzić swoje umiejętności w strzelaniu z łuku, poruszaniu się na szczudłach czy przeciąganiu liny. Oba wyjazdy zorganizowano w ramach zajęć z języka kaszubskiego.

Agnieszka Kanthak, Manuela Gierszewska

Wycieczek szkolnych ciąg dalszy PDF Drukuj Email
piątek, 09 czerwca 2017 20:13

Wcześnie rano 8 czerwca 2017 r. klasy IV i V a ponownie pojechały zwiedzać. Tym razem były to  zakamarki największego na świecie zamku (pod względem powierzchni) – Malborka. Dowiedzieli się tam jak mieszkali Krzyżacy, w jaki sposób ogrzewali tak wielki budynek, gdzie jadali, jak spali i czym walczyli.

Drugim miastem był Frombork. Uczniowie wysłuchali koncertu organowego w katedrze a następnie zwiedzili ten gotycki kościół i całe wzgórze katedralne. Podziwiali widok z wieży. Przybliżyli sobie również postać Mikołaja Kopernika i przekonali się, że jednak się kręci.

Bogatsi o nową wiedzę wieczorem wrócili do domu.

Adela Ebertowska

Dzień Dziecka PDF Drukuj Email
piątek, 02 czerwca 2017 00:00

Na Dzień Dziecka przygotowaliśmy dużo atrakcji dla uczniów klas IV–VI i gimnazjum. O godzinie 9.00 rozpoczął się rajd pieszy „Okolice Wiela”. Przygotowane były dwie trasy rajdu; jedna długości 3 km dla klas IV–VI, druga długości 6 km dla gimnazjum. Klasy wyruszały na trasę co 10 minut pod opieką wychowawcy, otrzymując na starcie mapki z zaznaczoną trasą rajdu, karty punktacji i zdjęcia. Klasy miały do zaliczenia 5 punktów kontrolnych. W tych punktach  były do wykonania różnego rodzaju zadania m.in.: sprawdzanie wiedzy z przyrody, geografii, matematyki, fizyki,  j. polskiego,  j. angielskiego, plastyki, a także zadania sportowe. Współzawodnictwo polegało na zdobyciu punktów z wiedzy, wykonaniu zadań sportowych i prawidłowym zaznaczeniu na mapce punktów kontrolnych oraz miejsc, które były przedstawione na zdjęciach. Na wynik klasy nie wpływała szybkość pokonania trasy. Po powrocie czekała na klasy niespodzianka, w postaci przygotowanego przez p. Jolę Lipską i grupę uczniów, pikniku na trawie z napojami i owocami. W dalszej części imprezy odbyły się rozgrywki w piłce nożnej chłopców klas IV-VI. Pod koniec nastąpiło ogłoszenie wyników rajdu pieszego: I miejsce wśród klas szkoły podstawowej zdobyła klasa VI a, a wśród klas gimnazjalnych – klasa III b. Pogoda dopisała, zatem ten dzień można zaliczyć do udanych. Wszyscy dobrze się bawiliśmy!

Cecylia Mazurek

Klasy IV z wizytą w Borsku PDF Drukuj Email
czwartek, 01 czerwca 2017 19:52

W minioną środę tj. 31.05. 2017 r. uczniowie klas IV naszej szkoły odwiedzili ośrodek wypoczynkowy LARGO w Borsku. Podczas wizyty mieliśmy możliwość zapoznania się z działalnością Klubu Żeglarskiego WDA Borsk działającego na terenie naszej Gminy. Członkami Klubu oraz uczestnikami szkolenia jest już ok.25 uczniów naszej szkoły. Pięcioro z nich zaprezentowało  swoje umiejętności młodszym kolegom i koleżankom ze szkoły, a Dominik i Filip pokazali żeglugę na łódkach kl. Optymist (mimo trudnych warunków atmosferycznych). W czasie naszego pobytu mieliśmy możliwość poznania kilku podstawowych węzłów żeglarskich oraz pływania na rowerach wodnych. Dużą atrakcją była możliwość pływania motorówką, a nawet sterowania co było szczególnie interesujące. Po czasie spędzonym na wodzie uzupełniliśmy „stracone” kalorie przy kiełbasie z grilla. Trener klubu który prowadził z nami zajęcia poinformował ,że jeżeli uzyskamy zgodę rodziców także będziemy mogli uczestniczyć w regularnych zajęciach żeglarskich. Być może więc grupa żeglarzy z naszej szkoły w najbliższym czasie się powiększy ?

opracowanie: Alina Muchowska

Wycieczka klas drugich PDF Drukuj Email
środa, 31 maja 2017 19:17

31 maja klasy drugie SP  zwiedzały Park Miniatur i Gigantów w Stryszej Budzie. Pogoda płatała figle, ale humory większości uczestnikom dopisywały.

Dziękujemy siedmiorgu rodzicom i babci jednego z uczestników za pomoc w sprawowaniu opieki nad dziećmi podczas wycieczki.

Opiekunowie i kierownik wycieczki

Wycieczka do Łeby PDF Drukuj Email
wtorek, 30 maja 2017 22:59

30 maja 2017 roku klasy IVa, IVb i Va uczestniczyły w wycieczce do Słowińskiego Parku Narodowego, gdzie wszyscy wspięliśmy się na najwyższą piaskową ruchomą górę w Polsce (Górę Łącką). Następnie przemierzyliśmy wydmy i dotarliśmy nad Morze Bałtyckie. Własnoręcznie sprawdzaliśmy temperaturę wody w morzu, zbieraliśmy kamienie i bursztyny, a nawet ryby. Wędrowaliśmy brzegiem morza aż do Łeby.

Kolejną atrakcją  naszej wycieczki stał się Sea Park w Sarbsku. W Sea Parku mieliśmy okazję przyjrzeć się karmieniu fok i zobaczyć ich trening medyczny. Widzieliśmy foki szare i uchatki - kotiki południowoamerykańskie. Wielką ciekawostką okazało się prehistoryczne oceanarium 5D, w którym stanęliśmy " oko w oko" ze stworami zamieszkującymi wody naszej planety miliony lat temu. Odwiedziliśmy też Galeon Wodnik i park zręcznościowo - linowy Małego Pirata.

Jolanta Cieśnik-Siudy

46. Finał Konkursu Rodnô Mòwa w Chmielnie PDF Drukuj Email
poniedziałek, 29 maja 2017 18:22

W dniach 27-28 maja odbył się już po raz 46. Finał Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego Literatury Kaszubskiej "Rodnô Mòwa". Agnieszka Laska powtórzyła ubiegłoroczny sukces i wywalczyła III miejsce w swojej kategorii wiekowej. W Chmielnie rywalizowało ze sobą 46 osób, którzy zwyciężyli w eliminacjach powiatowych, gminnych i szkolnych w swoich regionach. Gratulujemy!!!

M. Gierszewska

Protokłół postępowania rekrutacyjnego PDF Drukuj Email
środa, 17 maja 2017 18:37

Komisja rekrutacyjna w składzie:

• Gabriela Wardyn
  • Barbara Kiedrowska
dokonały oceny i weryfikacji wniosków o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej i ustaliły listę kandydatów zakwalifikowanych do poszczególnych oddziałów. Wyniki postępowania rekrutacyjnego dostępne w protokole.

« pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia »

Strona 6 z 38

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free Joomla themes html linux hosting Valid XHTML and CSS.