forex trading logo

bip

Strona główna Dla Rodziców Wywiadówki Zwiedzamy Polskę - Warszawa
Zwiedzamy Polskę - Warszawa PDF Drukuj Email

W dniach od 28 do 30 maja 2018 r. uczniowie trzech klas  (V, VI b i VII a) wzięli udział w wycieczce do Warszawy.  Pierwszy dzień rozpoczął się zwiedzaniem Starego Miasta tj. Placu zamkowego z kolumną Zygmunta III Wazy, rynku z Syrenką, Barbakanu, Pomnika Małego Powstańca, Placu Piłsudskiego i Grobu Nieznanego Żołnierza oraz Ogrodu Saskiego. Następnie spacerowaliśmy po najsłynniejszym warszawskim parku – Łazienkach Królewskich, gdzie zobaczyliśmy Belweder, Teatr na Wodzie, pomnik F. Chopina.
Drugiego dnia wycieczki zwiedziliśmy Zamek Królewski. Udaliśmy się również do Centrum Pieniądza NBP, gdzie poznaliśmy poszczególne etapy rozwoju pieniądza – od pojawienia się pierwszych płacideł, poprzez wynalezienie monet, powstanie pierwszych banknotów, aż do pojawienia się elektronicznych form zapisu. Każdy mógł potrzymać prawdziwą sztabę złota, która waży 12,5 kg i jest warta 2 miliony złotych. Zobaczyliśmy również ile zajmuje milion złotych w 10 - złotowych banknotach.  Zwiedziliśmy także Muzeum błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki oraz  odbyliśmy przejażdżkę dwiema liniami metra, aby dotrzeć do Stadionu Narodowego. Tam  poznaliśmy trasy, którymi poruszają się fani piłki w czasie meczu, zobaczyliśmy w jakich warunkach pracują dziennikarze na Trybunie Prasowej, posiedzieliśmy na miejscach dla VIP - ów oraz zobaczyliśmy szatnie piłkarzy.

Ostatni dzień wycieczki przeznaczyliśmy na zabawę w Centrum Nauki Kopernik, podziwianie panoramy Warszawy z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki oraz odwiedzenie Galerii Złote Tarasy.

Wycieczkę do Warszawy zaliczamy do wyjątkowo udanych, tym bardziej że przez cały pobyt w stolicy panował 30 - stopniowy upał.

J. C-S

W tym samym dniu czyli 28.05.2018 r. klasa VI a pod opieką nauczycieli i rodziców wybrała się też do Warszawy, tylko pociągiem.

Nasza wycieczka dostarczyła wszystkim również dużo wrażeń. Wszyscy przemierzyli stolicę głównie na własnych nogach (spotykając przy okazji znanych ludzi), czasami korzystając z autobusów miejskich i metra. Oprócz zapoznania się z najważniejszymi zabytkami (Łazienki, Zamek Królewski, Stare Miasto, Grób Nieznanego Żołnierza) zwiedzili również PGE Narodowy i podziwiali panoramę stolicy z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki. Kilka godzin spędzili w Centrum Nauki Kopernik i podróżowali też po innych galaktykach w Planetarium.

Wycieczka kształcącą była tez pod innym względem. Musieli umiejętnie gospodarować pieniędzmi, przygotowywać w schronisku Agrykola śniadania i kolacje, sprzątać po jedzeniu, odczytywać godziny odjazdu pociągów, posługiwać się mapa.

Ostatecznie wszyscy wrócili zadowoleni.

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free Joomla themes html linux hosting Valid XHTML and CSS.