forex trading logo

Projekty

Strona główna O szkole Biblioteka Wycieczka - Szlak Piastowski
Wycieczka - Szlak Piastowski PDF Drukuj Email

W dniach od 4 do 6 czerwca 2019 r. uczniowie klas: V a, V b, VI a, VI b i VII a wzięli udział w wycieczce Szlakiem Piastowskim. Pierwszy dzień rozpoczął się zwiedzaniem Muzeum Archeologicznego - osady warownej z 700 - 400 r. p. n. e w Biskupinie. Następnie udali się do pierwszej stolicy Polski Gniezna, gdzie podziwiali Drzwi Gnieźnieńskie i gotycki kościół katedralny, zwany Bazyliką Prymasowska Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, znajdujący się na Wzgórzu Lecha w Gnieźnie. Kolejnym przystankiem wycieczki była Chrzcielnica Polski w Lednicy. Na Ostrów Lednicki przeprawialiśmy się promem. To miejsce prawdopodobnego chrztu Mieszka I.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Poznań: Stare Miasto z ratuszem, oraz Ostrów Tumski z Katedrą i grobami I Piastów. Odwiedziliśmy również Palmiarnię i Stadion Lecha, gdzie poznaliśmy trasy, którymi poruszają się fani piłki w czasie meczu, zobaczyliśmy w jakich warunkach pracują dziennikarze na Trybunie Prasowej, posiedzieliśmy na miejscach dla VIP - ów oraz zobaczyliśmy szatnie piłkarzy. Udaliśmy się także do Rogalowego Muzeum Poznania. W tym żywym centrum poznańskich tradycji i kultury poznaliśmy poszczególne etapy powstawania rogali świętomarcińskich, uczniowie mogli nawet wziąć czynny udział w produkcji rogali. Na koniec wizyty każdy spróbował tego smakołyku. Drugi dzień zakończyliśmy relaksując się w kompleksie rekreacyjno – sportowy nad Jeziorem Maltańskim.

Ostatni dzień przeznaczyliśmy na wizytę w Muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie. Obejrzeliśmy pracownię, w której znajdują się pamiątki z dalekich podróży pisarza. Następnie udaliśmy się Rogalina, gdzie zobaczyliśmy Pałac Raczyńskich, ogród francuski oraz pomnikowe dęby Lech, Czech i Rus. Na zakończenie zwiedzaliśmy z przewodnikiem Zamek i Parowozownię w Kórniku.

Wycieczkę Szlakiem Piastowskim zaliczamy do wyjątkowo udanych, tym bardziej że przez cały pobyt w Wielkopolsce panował 30 - stopniowy upał.

Jolanta Cieśnik-Siudy

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free Joomla themes html linux hosting Valid XHTML and CSS.